fredag 14 januari 2011

Nu är julen slut

Ja, nu är julen slut hos oss också. Vi har sett hur grannarna släckt ner sina elektriska ljusstakar en efter en men vi har försökt hålla ut till Knut. Annat var det så länge Sara bodde hemma och det skulle vara helt julsanerat innan den 10:e.  Igår körde Lars ut granen medan jag hjälpte till att köra ut julen på Ekbacken . Idag fick stora dammtrasan fram innan tomtar och annat förpassades till sina lådor. Julgardinerna som går under namnet vintergardiner är helt tomtfria så de får sitta uppe ett par veckor till. Lite julkänsla har vi dock kvar i alla julkakor som är kvar. "Inget problem", säger Lars,"de äter jag upp." Tom lite julgodis kvar. Hur kan det bli så? Kanske för att Vidar tyckte det var för kladdigt med mormors chokladgodis. Nä, det går nog samma väg som kakorna, fast jag kan tänka mig att hjälpa till med vissa sorter.

Amaryllisarna som blommat hela julen är nu inne på stängel två och fortsätter alltså att blomma. Sista skalken på sista vörtlimpan, den nionde, åt vi upp idag och det har blivit andra frukostbullar. Ljukronan som vi stöpt har brunnit ner.  Nu får den vänta på att återvinnas nästa år.

De fina vårtulpanerna får ersätta ljuskronan.

1 kommentar:

  1. Här håller vi däremot på traditionerna och körde ut julen med väldigt fart redan den 9:e. Fick god hjälp med granen. Härligt med tulpaner. Hemma hos oss stod en bunte på bänken när jag kom in efter att ha skrivit färdigt tentan. Mysigt.

    SvaraRadera