torsdag 6 juli 2023

Bättre tur

 För knappt ett år sedan blev vi motade i dörren när vi skulle besöka väveriet Märta Måås Fjetterström i Båstad. Vi fick då lära oss att inte lita på Googles angående öppettider. Nu fick vi besked via Instagram om att man har öppet i sommar vissa dagar. Regnet hängde i luften men det blev en utflykt.


Denna gången stod dörren öppen! Ett par gånger tidigare har jag varit där på besök. Men å så härligt! Nu var vi några i mogen ålder som gick omkring och njöt av de vackra mattorna. 



Två vävstolar var igång med unga flickor som rakt inte hade semester.


En avdelning är avsatt för enbart renovering. Där satt en dam och förnyade fransarna på en matta.


Eftersom vi inte var så många på besök fick vi höra lite historia kring verksamheten. Personal som verkade intresserade av besökare!

Det där regnet som jag efterlyste i förra inlägget har nu fyllt våra vattentunnor och sänkt temperaturen ordentligt. Nu räcker det för denna gången!!!!. 



Körsbären är skördade. Vi har aldrig fått så mycket bär. Säkert har jag 15 kg i frysen. 

Det har skramlat tomt i vår frys på sistone så för säkerhets skulle har vi också fyllt den med 15 liter jordgubbar.


Hamstern i mig har vaknat!!

2 kommentarer:

  1. Så härligt att ni fick komma i och se alla vackra mattor tänker jag lite avundsjukt samtidigt som jag scrollar i ditt inlägg och ser alla körsbär - då blir jag mer än lite avundsjuk för våra träd här kommer inte att ge några bär alls och körsbärssylt är ju den bästa sylten till kalvosten.

    SvaraRadera
  2. Om du fixar kalvdans/ost ska jag bidra med körsbären.

    SvaraRadera