måndag 20 december 2021

God före julvecka

 Just den hälsningen fick jag med mig när jag lämnade en affär häromdagen. Riktigt trevligt tycker jag. Det gäller väl att inte den här veckan blir full av stress. Här blir det lugnt kan jag säga. 

Köttbullar ligger i frysen, julskinkan är avsmakad, ljuskronan är pyntad, kransen till dörren är bunden och kakorna är bakade. Visst är det härligt att man kan göra bara just det som man tycker är roligt.










Saknar ni pepparkakorna? Första gången i hela mitt liv tror jag som jag inte bakat pepparkakor. Men saffransbullar och vörtbröd ligger i frysen.



I morgon är det vintersolstånd och sen blir det bara ljusare och ljusare. 

Vi har haft ett par dagar med solsken ( några med tjock dimma också). Vi får så fina solnedgångar. 


Till er från oss: En riktigt God Jul

1 kommentar:

  1. Det går inte annat än att känna "god före julvecka" när jag läser detta inlägg och samtidigt önska att jag kunde kila över och avsmaka alla dina julkakor - nu får det bli viralt, inte helt fel i dessa tider.
    GOD JUL KÄRA VÄNNER!

    SvaraRadera