fredag 24 juni 2011

Midsommar


Midsommarmorgon med härlig sol och sommarmoln på himlen. Trädgården prunkar och ogräset har aldrig varit så frodigt, så det var lätt att plocka midsommarbuketten. Men - det är redan knopp i höstanemonen. Endast en krollilja blommar i år och den adresserar jag särskilt till Ingrid för jag tror inte dina har hunnit i blom ännu.



Vi firar midsommarafton i vanlig ordning fast med något decimerad skara.  Lars är nu helt återställd från sin bältros och det är vi såå glada för. Lite saknar vi allt att ha några små barn här som dricker saft och äter jordgubbstårta. Vi har varit bortskämda med det i flera år. Extra god mat lär vi laga och Lars grillar gärna,  fisk, kött och grönt. Så har vi "hittat" ett mycket gott rosévin till ett bra pris, 53 kr tror jag. Det heter Pink Hill och kommer från Portugal. Friskt och lätt. Kan rekommenderas.

Skulle det mot förmodan bli regn någon stund under helgen så har jag ca 200 foton att montera. Tre dagar till arbetar jag innan jag får sommarledigt och det ska bli riktigt skönt för jag har arbetat på tok för mycket  de senaste veckorna.

Så önskar Lena och Lars er en riktigt härlig midsommarhelg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar