måndag 20 oktober 2014

Rosor och rosor

Visst är det fantastiskt det här med blommorna som kommer upp när mycket av det andra blir brunt


och till synes dött.
 
Julrosen blommar för fullt just nu och ända tycker jag att det är ganska långt till jul. Den har fortfarande sällskap av "sommarrosorna".
 
 
I helgen har vi haft varmt igen. Inte soligt just, men grygt 15 grader. Och det var nästan lite svettigt, när vi tog en morgonpromenad på "leden" idag, trots att vi var ganska lätt klädda.
 
 
 
Gräset växer fortfarande här, Alice, så Robban jobbar på.
 
I moderna trädgårdar ser man ruggar med vackert blommande prydnadsgräs. Och de står så fint också över vintern. Vi har planterat gräs i ett par rabatter på framsidan trots att vi då verkligen inte har någon modern trädgård utan snarare gammaldags. Gräsen växer och växer och vi har beklagat oss över att de inte blommar. Men häromdagen när vi hade Bitte på besök hittade hon flera början till vippor. ( Själva har de gigantiska ruggar. ) Men det är väl lite sent eller? Vad har vi gjort för fel? Att de inte ska klippas förrän i mars har jag läst men i övrigt?
 
 

 
Här är det alltså början till en vippa.

Det blev lite krångel i början av inlägget och det kan jag inte få ordning på utan att göra om allt och.....nä

1 kommentar:

  1. Har ni också blommande julrosor nu så är jag nöjd för då vet jag att allt är som det ska! Jag nickar glatt åt mina på den dagliga trädgårdsrundan som sker ömsom i sol och ömsom i regn. Det går väl an men de här mörka kvällarna, huuu säger jag bara. Kram

    SvaraRadera