onsdag 18 februari 2015

Vårblomster

Nu är det sportlov på många håll. Dock inte sportlovsväder. Just nu ösregnar det men i morse sken solen och vi passade på att ta en promenad.

 Man kan ju göra annat än sporta de här dagarna. För en liten stund sedan fick jag en bild från Wasa-museet där Sara är på besök med barnen." Mycket lyckat" stod det under bilden.

Tidigare har jag klagat över dåligt med besökare i våra fågelrestauranger. Nu har de kommit. Nästan varje dag har vi besök av sidensvansar som kalasar på våra äpplen. De känns lite speciella för det är minsann inte så ofta vi har haft dem på besök.

Visst känns det att vi är på väg mot ljusare tider. Blomsteraffärerna frestar med vårblomster.
 
 
 
 
De nyinkomna primulorna kunde jag inte motstå.
 
 
 
 
Dessa gula små solar kom till vårt hem i söndags. Nattetid får de bo i uterummet så jag räknar med lååång hållbarhet. 
 

 
 
Små gula blommor ska de tockså bli på vårens första ris. Alltid med glasdropparna som jag köpte under semistiden. ( har säkert skrivit om dem förut ) Nu har jag hållit på att blogga så länge att man får räkna med lite repriser.
 
 
Tack vare maken har jag fått bilderna på rätt köl. Riktigt irriterad har jag varit på fotoprogrammet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar