söndag 1 februari 2015

Onödigt snöande

Idag har det småsnöat större delen av dagen. Fullständigt i onödan för så fort flingorna nått marken har de smält. Ska det ändå snöa får den gärna ligga några dagar och lysa upp i det gråa. Nu sägs det bli lite på minussidan så vi får väl hoppas på bättring.

I och för sig har vi haft fullt upp de senaste dagarna. SM i Örebro och så konståkning från Globen. Nu är det väl lugnt tills Lugnet i Falun tar över!!! Kul är det i alla fall och jag gläds så med Charlotte Kalla och hennes framgångar de senaste dagarna.

Vårtecken är ju alltid ett populärt ämne att skriva om. Lars meddelar att han sett vintergäck i en trädgård. Men ett helt annat vårtecken ska jag presentera här.


 
 
Jo, det är förstås katalogen från Tomatodlarnas förening som har kommit och vi har redan skickat in vår beställning. Jag utgår från samma intresse av plantor som tidigare år. Så en liten extra hälsning till Rolf: Är det inte dina de där avlånga gröna?!
 
 
Förra veckan var det fågelräkning och jag klagade över ointresse av våra fågelrestauranger. Knappt var räkningen över förrän intresset visade sig igen. Bl a fick vi finbesök. En flock domherrar slog sig ner i våra fruktträd men ville inte låta sig fotas men en bild är ju alltid roligt så - från fågelboken:
 

Visst är de fina! Och skiner solen sen lyser de så härligt. Nog räknas de väl till vinterfåglar? Då blir det kanske fel med vårtecken. "Än är det vinter kvar....."


2 kommentarer:

  1. Nu svarar jag i Rolfs ställe, visst ser det ut som hans tomater! Ser fram emot små plantor.
    Gugge

    SvaraRadera
  2. Jag ser också fram mot tomatplantor - de där små söta godingarna till tomater förra året var supersmaskiga.
    Jag hörde idag att man håller på att utse vår officiella nationalfågel, jag trodde att vi redan hade en, koltrasten. Hur eller hur, visst hade domherren kunnat ge koltrasten en match. I alla händelser hade den vunnit skönhetstävlingen om någon frågat mig.

    SvaraRadera