torsdag 23 juni 2016

Det luktar så gott

Ja, det är mycket prat om regn dessa dagar och de senaste dagarna har vi faktiskt fått några mm. På tok för lite men det friskar upp och så luktar det så gott. Rosorna blommar som bäst och så fort jag tar en liten tur i trädgården luktar det bedövande gott. Jag tror nog att det är schneewittchen som står för den mesta doften. Men när lavendel har fått lite fukt på sig doftar den också gudomligt.

 

 



 


 
 
Jo, jag älskar verkligen rosor.
 
 
Sedan ett par år tillbaka har vi ett aprikos- och ett persikoträd. Det har varit lite si och så med fruktsättningen. Jag får ju själv vara bi för att hjälpa till med polleneringen. Det blir inte många aprikoser i år men de som kommer är stora och så vackra,
 

Vackert är också tulpanträdet som blommar utanför länsstyrelsens lokaler.


Med denna blomsterprakt som kanske inte innehåller de traditionella midsommarblommorna önskar jag alla

 
En riktigt fin midsommarhelg



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar