lördag 28 november 2020

Advent

 Det blir advent i år också. Nästan som vanligt blir det. Ute är det kallt och det har varit rimfrost hela dagen. Jag har bakat lussekatter och pepparkakor. I köket har jag hängt upp julgardinerna som nu är 16 år gamla men jag gillar dem fortfarande. Fönstren är putsade på ut och insida. 




Ljusstakar och stjärnor finns på sina vanliga platser. På trappan finnes en lite tuja tror jag att det är.



Min barndoms adventsljusstake har kommit fram i sällskap av adventsbarnen. Julmusik ljuder då och då i huset, antingen från cd eller piano och jag nynnar på någon av melodierna. Ni som känner mig väl vet att jag gärna fastnar i en melodi och kan nynna den under hela dagen eller i värsta fall ännu längre. Någon julkonsert i kyrkan blir det förstås inte i år.



Men något som är helt ovanligt är att hibiskusen som kommer från Öland blommar som aldrig förr. Den verkar inte vara beroende av sol och ljus!!

Härligt är det med den stora röda blomman som är fin i minst två dagar och en till är på väg.


Trevlig första Advent önskar vi från Dalabergsvägen.

1 kommentar:

  1. Hibiskusen får vara våra tankars träffpunkt nu när vi inte kan ses. Så vacker den är! Trevlig advent till er från Målarhorvan och mig.

    SvaraRadera