fredag 25 mars 2022

Vår fru dag = Våffeldag

 Mitt emellan vårdagjämning och övergång till sommartid infaller våffeldagen. Ett fint vårtecken som uppskattades av våra mahjonggäster. 


Inte blev det sämre av att vi kunde sitta i uterummet.

Mat i årstiden pratas det om. Dryck också kan jag tycka. Vårdagjämningen firade vi med årets första aperol. Nästan sommardricka!


Koltrasten har börjat sin kvällsserenad. Ljuvligt! Idag hörde jag, men såg faktiskt inte, staren.

De lökväxter som sätts i kruka på trappan varje år hamnar sen i trädgården någonstans. I år har vi massor av minipåskliljor utanför uterummet. Underbart att kunna plocka in. Antingen gräver jag upp ett stånd och sätter i kruka  - igen eller så kan man bara plocka in av dem.


Bakom växthuset hamnar lätt de lökväxter som är svåra att placera på grund av platsbrist. Men visst var det synd att de här små irisarna kom helt i skymundan. Bättre att ta in dem. 


Fjärilarna har också börjat visa sig. Idag på vår promenad satt en lite fjäril och smakade på en maskros. Jo, de första maskrosorna tycker jag är riktigt fina. Tyvärr vill inte den bilden komma med men alla vet ju hur en maskros ser ut.


1 kommentar:

  1. Våren är här med alla sina attribut, hurra!
    Dina bilder ger lyckokänsla, tack för det.

    SvaraRadera