lördag 9 april 2022

Tupp-parad

Dags att ta fram påskpynet tycker jag. Allt kommer inte fram men vissa saker känns det som man har en särskild relation till.


Denna fina tupp fick jag av Alice, kanske i början på -70-talet. 


Nu får den stå ihop med den högsta som kommer från hemslöjden i Hässleholm tror jag. alltså så där 65 år gammal. Den gula kommer från en klasskompis i Ängelholm. En har gömt sig bakom den lila stjärten. 


De små i förgrunden är Laholmskeramik och de fick jag som barn av faster Marta och farbror Sjunne. Jo, man sa ju så förr i världen, farbror och faster. Den i bakgrunden kommer från Lars hem och ska fyllas med godis så småningom. Alldeles för tidigt nu.


Denna familjen har jag fått av väninnan Gunilla.



 Bodatupp eller ev höna har Lars haft med i boet.


Och de här små tupparna kommer från Lars
tenniskompis Lennart von Bothmer.



Tuppljusstaken köpte vi i Leksand under en biltur i Dalarna. Den är dessutom full av symbolik.


Påskveckan kan börja. 


 

1 kommentar:

  1. Åh, vilken fin tupp-parad.
    GLAD PÅSK till alla på Dalabergsvägen!

    SvaraRadera