måndag 25 april 2022

Meteorologisk sommar

 Nu har vi haft fint väder och varmt i en vecka. Fortfarande sol idag men något svalare. Helt underbart!

I fredags tog vi en tur till Falkenberg. Biltermometern visade som mest 19.5 grader. otroligt. När vi skött våra ärenden blev det en riktig gofika - utomhus i solen.


Falkenberg är en stad som satsar på fantastiska planteringar i centrum.


I går blev det en tur till Helsingborg och Glumslöv. På Hallandsåsen var det vitprickigt av sippor någon björk var utslagen men bokarna där låter vänta på sig, kanske en vecka. 

Men i Helsingborg fanns det underbara, ljusgröna bokar. På kyrkogården fann vi utslagna japanska körsbärsträd även om de inte kan mäta sig med dem i Kungsträdgården i Stockholm.


Fika blev det i Glumslöv och strax innan vi skulle ge oss iväg kom Astrid ner med sina senaste alster.



En virkad filt och en fantastiskt vacker tröja. Bilden gör inte rättvisa åt tröjan men den är uppifrån och nerstickad och har de vackra in och uttagningarna som blir följden.



Astrid är bara sååååå duktig. Önskar att jag kunde säga att det är mina gener men så är det inte. Däremot minns jag att hon inte var gammal då hon tog tag i mig och sa: Lajna, lär mig sticka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar