söndag 4 september 2022

Sensommar

 Jag har just läst vännen Alice blogg. Hon frågar sig om det är sensommar eller höst. Sensommar hävdar jag bestämt. Det är lite svalt på morgnarna, soligt och fram på dagen drygt 20 grader. En vädertyp som passar mig perfekt. 

Igår tog vi bilen för en liten utflykt till andra sidan Laholmsbukten, t o m  över Åsen. Högt uppe ligger Killeröds cafe med fantastisk utsikt mot Kullalandet. Det har lite kunglig glans över sig och säljer bl a ett bakverk signerat Carl Johan Bernadotte. Mycket läckert!


Det var dit vi åkte Alice, förra hösten när de hade stängt. Nu kunde vi sitta på terrassen och njuta av underbar utsikt. 


Inomhus tycker jag nog att det blir lite väl mycket av glans och glitter. Kunglig sådan eller ej.


På hemvägen tog vi en tur ner mot "sjön", närmare bestämt till Öllövsstrand där min mor hade en arbetskamrat och jag fick tillbringa ett par somrar som barnflicka. Efter lite trickel och tråcklande längs de små vägarna hittade vi så småningom rätt. Huset såg igenbommat ut och användes kanske mest sommartid. Det blev ändå en liten tanke bak i tiden. 

Hemma i kylskåpet väntade en av sensommarens godsaker. Krabban!


Hur är det Alice med ditt förhållande till krabba? Minns inte om vi ätit det tillsammans. Ska vi ta en sån till valvakan?

1 kommentar:

  1. Ja tack till krabba på valvakan. Hur än valresultatet blir så ska det bli roligt att träffa er🤗.

    SvaraRadera