måndag 27 mars 2023

"Jag blir så glad när solen skiner"

 - Så glad man blir när solen skiner, hälsade brevbäraren som levererade ett garnpaket direkt i min hand. Det fick inte plats i brevlådan. Visst är det så. Trots att vi fick skrapa bilrutorna och blomkrukan på trappan med vårblommor hade fått flytta in i natt. Från helgens milda dagar blev det plötsligt iskallt igen. 

Häromdagen konstaterade jag att rabarberna var synliga, småblommorna längs muren vid gatan har kommit fram och allt möjligt annat växer och vill opp trots kylan.



 När solen skiner blir det varmt i vårt uterum. Skönt för idag var det dags att skola om paprikaplantor men inte tomater riktigt ännu. De växer med raketfart men några är ynkligt små. ( äldre fröer ).




Jag har också sått luktärter efter konstens alla regler. Massor av frön i en kruka vattnad jord och sen ska krukorna stå i en plastpåse, öppen upptill på en fönsterbräda, varmt men inte i gassande sol, i fjortondagar.  Kommer att meddela resultatet. 



Inget är som väntans tider.


1 kommentar:

  1. Aha, är det så man ska så för att få fina luktärter? Ser med spänning fram mot ditt resultat! Jag gör väl som vanligt - stoppar ner ärterna i baljan med jord och hoppas på det bästa…

    SvaraRadera