lördag 1 januari 2011

Julen med familjen Duval

Lite annorlunda jul har det allt blivit i år. Nu tänker jag inte bara på den vita jul som jag inte kan minnas att vi någonsin haft. Så kallt på julafton att vi tog bilen till kyrkan. Och med våra mått mätt – massor av snö. Turligt nog har vi också haft en hel del sol som lyst upp årets annars mörkaste dagar. Nej jag tänker närmast på att Lars och jag firade julafton på tu man hand. Det har vi aldrig gjort förut. Visst hade det varit roligt om någon av våra flickor med familj firat med oss men så blev det inte i år. Och nu gjorde vi precis som vi ville: åt när det passade oss, såg lite på TV och julklappsutdelningen tog nog en kvart om vi segade lite på den. Vi var inte ledsna för vi visste att på juldagen kom hela familjen Duval från Glumslöv och då blev det jul med klappar och fest. Roligt också att barnen var såå nöjda med sina julklappar, t o m för hemstickade knästrumpor.

Sus och Elliot julfikar
Astrid vill sååå gärna lära sig att sticka.

 Julspel

1 kommentar:

  1. Jag kunde kommentera medan jag var inloggad på min blogg. Du kan säkert kommentera Alices blogg, men du måste vara inloggad på din blogg samtidigt och sedan använda "dalaberg" som din profil.

    Nu har jag dessutom lagt till dig som länk på min blogg...

    SvaraRadera