söndag 3 februari 2013

Än är det vinter

Den lilla snön vi hade har regnt bort. I söndags när jag tog en promenad längs stranden låg isen så fin och en pappa var ute och åkte skridskor med sina små. Mulet var det och ganska kallt. Mötte fru W som jag pratat med i alla år men inte vet vad hon heter i förnamn...... Vi var båda överens om att gick ut för att det kändes nödvändigt med lite luft och att röra lite på sig. Men båda hade vi en kort runda. Lars fick inte gå ut för han var förkyld! I lördags morse när jag pratade med Sara i telefon skröt jag med att vi klarat oss från förkylningara. En timme senare bröt det ut på Lars.

Så i torsdags blev det storm. Tja, så jättemycket storm var det nu inte men isen bröts upp och flöt in i  hamnen i stan. Så i fredags var isläget annorlunda igen. Små flak hade frusit fast i den nya isen. Visst är det spännande med havet! Ett par dagar har vi haft strålande solsken så då blev det promenader att njuta av. Inte var det så vidare varmt vid stranden men man såg rök från några grillar och termosflaskor och många njöt av att solen flödade.





Så har jag äntligen kommit igång att väva igen. Här har jag använt den "gamla" varpen för att provväva. Örjansskolans gamla gardiner ser ut så här!

1 kommentar:

  1. Idag kom det snön igen, suck - och jag som upptäckt två små vintergäck i rabatten tidigt i morse. Det är väl bara att ta fram skoveln igen...

    Lyckliga du som har en vävstol att sitta vid. Det ska bli spännande att se de färdiga mattorna.

    Ha en bra helg - utan snö!!!

    SvaraRadera