måndag 18 februari 2013

Sån tur att jag inte har sportlov!



Jo då det har blivit min tur också. Det verkar som om hela Sverige har någon form av förkylning just nu. Barnbarnen i Skörby har hög feber är snoriga, vill inte äta och dricka....... Häromdagen ville Signe inte ens höra färdigt sagan som mamma Sara läste och då är det illa.

Själv har jag i drygt ett dygt haft en förskräcklig hosta och nästan ingen röst. Nu i kväll har jag kommit in i en annan fas med rinnande näsa.

I morse när jag drog upp rullgardinen regnade det och var så grått ute. För mig med min förkylning gör det ju inte så mycket men jag tänker på alla barn och deras lärare som är lediga denna veckan och skulle behöva lite sol och möjlighet att vara utomhus i fint väder. Idag är det första dagen på lovet så det är bara att hoppas på lite bättring.

2 kommentarer:

  1. Stackars dig - förkylning är tradigt, jobbigt och alldeles onödigt enligt mig. Det tycks som om du gör vad du kan för att kurera dig, tillsammans med en bra ljudbok är det nog i sängen du ska tillbringa mest tid idag!

    Krya på dig - kram på avstånd!

    SvaraRadera
  2. Krya på dig vännen! Hör av dig om du behöver hjälp med något.
    Gugge

    SvaraRadera