måndag 22 februari 2016

Bokrea mm

Nu i veckan börjar bokrean. Trevligt - men vi har dåligt med plats i bokhyllorna och så finns ju bibblan och så ges många böcker ut i pocket. Bokrean får vara för mig. men jag ska dela med mig av två boktips. Den första boken utspelas på Hallands Väderö och vi är väl många som har en särskild relation till den ön.

Boken heter Om du bara visste av Caroline Säfstrand. En liten svensk sommarkaramell. En vacker och fängslande roman om två kvinnor som möts över generationsgränserna..... enligt recensenten.



Nästa bra bok som jag har läst handlar om Harold Fry. Han ska gå för att posta ett brev men kommer att påbörja en fotvandring genom hela England. Harold är en mycket snäll nybliven pensionär....


Här har både titel och författare blivit tydliga på bilden.

Vädret är lite fram och tillbaka och den metrologiska våren har inte infunnit sig ännu men idag satt jag en stund i uterummet. Jag skulle klippa mattrasor av jeans och det dammar så gruvligt att jag gärna sitter "ute" som i eftermiddags medan det var soligt.

Dags att så tomatplantor! Och vi har inte blivit färdiga att beställa ännu. Efter en genomgång av förra årets fröer gjorde vi en kompletterande beställning! Så - ni kära vänner som brukar vara intresserade av plantor. Första steget är tagit.


Några gamla beprövade men också några nyheter. Jodå, de goda små gula kommer med.

Häromdagen var vi i blomsteraffären för att köpa en "ta med och gå bortsblomma". Då kunde jag inte låta bli.... Julenen ligger nu på komposten.


Små än så länge men snart så.



 

1 kommentar:

  1. Boktitlarna är antecknade för nästa biblioteksbesök. Jag ser redan framför mig alla "halmstatomatplantor" ståendes i rad mot Lillstugan, vi tackar och bugar redan nu. Ja, då får väl vår en också tacka för sig (jag är för snål för att slänga den, den får planteras på lämplig plats i trädgården och förhoppningsvis växa sig stor) och så ska jag inhandla vårblommor - jag såg att de hade lådvis med penseér utanför Ica igår, härligt.

    SvaraRadera