söndag 10 april 2016

Det växer

Nu har vi haft några fina dagar med möjlighet till trädgårdsarbete. Högt på prioriteringslistan stod omskolning av tomaterna. Trots att de blev lite styvmoderligt behandlade under påskhelgen när vi inte var hemma och "gullade" med dem, så har de vuxit bra de senaste dagarna.


Vi räknade efter hur många vi, familj och vänner skulle behöva.... Vi kom fram till ett 40-tal!


Som en del av er vet planteras i allehanda bunkar och byttor. Mjölk och juiceförpackningar fungerar så bra, inte minst p g a att de tar mindre plats än runda krukor. Men, vi glömmer alltid att spara dem tills det nästan är dags att skola om.

Vi har delvis flyttat ut i uterummet och njuter just nu av våra blommande kamelior.


I trädgården börjar blommorna komma igång. Många nyanser av blå blommor och massor av gulsippor. Jag har just gått min morgonrunda i trädgården och förvånas över vad som kommer opp. Alltid lika spännande. Jag hittade bl a knopp i arontorps ros. Den trodde jag nästan hade försvunnit.
Tack vare att vi fått en del regn kommer rabarberna "skarpt". Kanske kan det bli en paj till Valborg.


Jag är inte ledsen över lite regn ibland. Då ägnar jag mig år vävning. Just nu återvinns de gamla gardinerna från uterummet. Färgade i grått. De ska bli matta till lilla Noras rum.


Nej, inte bara grått till den lilla tösen förstås. Inslag av glada färger är med på beställningen.




1 kommentar:

  1. Tomatplantor och trasmatta - lika spännande att få se slutresultatet så småningom, kram.

    SvaraRadera