torsdag 14 april 2016

På gång

Nu är den på gång, jordgubbspyramiden. För en stund sedan blev jag ombedd att komma ut i trädgården för att se ut lämplig plats.

 
 
......Och inte får vi ut den genom dörren. Via garageporten får det bli och så får vi se om den kommer genom ingången vid häcken....
 
Det ska också bli några inåtvända "hyllor" där jordgubbarna ska planteras. Den är säkert tung som den är så de ska monteras på plats. Kanske blev det ett större projekt än jag trodde från börja men å andra sidan vet jag att Lars gillar att rita, beräkna vinklar ......
 
Jag läste någonstans att det inte blir sommar förrän man ätit nässelsoppa. Idag ska vi äta den men sommaren får gärna vänta några veckor för mig.
 
 


1 kommentar:

  1. Vi ska äta nässelsoppa idag, väntar gärna på sommaren för först vill vi gärna ha lite varmare vår.
    Kram och lycka till med jordgubbsprojektet!

    SvaraRadera