onsdag 15 februari 2017

Sol, värme och lugnt

Så, nu är väl vintern över, eller. Det är visserligen ruggigt kallt på nätterna men flera dagar har temperaturen stigit, som idag till runt 9 grader plus som varmast. Onaturligt nog är det i stort sett vindstilla dessutom. Bara att njuta, och det gör vi.

Igår beslöt vi oss för att göra något annat än promenera på "stigen" som gör så gott som dagligen. Vi tog bilen och körde till Haverdal och Särdal. Platser som vi uppskattar mycket. Kaffekorgen var med och två fastlagsbullar!!


Nejdå, jag äter inte båda själv. Det var riktigt skönt att sitta en stund i solen och lukta på havet och njuta av kaffestunden.






Idag tog vi stigen som vanligt och njöt av det nästan spegelblanka havet.


Massor av gäss, tror jag att det är, simmade i en lååång karavan. Kanske är detta bara en femtedel. Mäktigt.


Lite längre in i skogen fick vi syn på Hacke som vi hörde redan häromdagen men då såg vi inte honom.

Hemma i trädgården tog jag fram sekatören och knipsade av lite kvistar att hänga mina glasdroppar i. Då kunde jag inte låta bli att fota vårt lilla stånd med snödroppar. Samma som jag fotat varje vår. Men de gör mig så glad.

Slutligen vill jag meddela att paprikorna som jag sådde för knappt två veckor sedan börjat komma upp. Har du lite plats för en sån kruka, Alice?



1 kommentar:

  1. Så trevligt det blir när solen skiner - det behövde vi efter många molniga dagar. Och den där bullen ser ju smarrig ut, dags att baka här hemma månne?
    Tack, jag tar gärna paprikaplantan och åh, vad jag längtar till den dag då det är dags att börja plocka i trädgården. Jag har också klippt äppelkvistar och hängt i glasdroppar...

    SvaraRadera