måndag 9 april 2018

DET ÄR VÅR

Som vi har längtat..... ovanligt sen är den i år. Och när den verkligen smäller till blir det sommarvärme direkt. Idag ska det väl bli lite mer normal vårtemperatur.

Det är inte bara på temperaturen man märker att det är vår. - När jag hämtade tidningen i morse möttes jag av en fågelkonsert.



Man hänger tvätten utomhus.

Trädgårderingen är i full gång. "Ta det så nätt", säger Lars när jag blir för ivrig.

Kungsängsliljorna har knoppar!


Blommar gör det i rabatterna, småpåskliljor och iris 



Ormhasseln har fått fina hängen.



Vi, tomatplantor och pelargoner har flyttat ut i uterummet.


Grillen har kommit fram och årets premiär blev korvlunch tillsammans med grannfamiljen.


- Jag tror jag sätter  mig där ute, sa Lars och slog sig ner med söndagstidningens korsord.


Jag såg årets första citronfjäril igår.

I slutet av veckan kommer våra Ölandsvänner på kärt besök.

Ja man får stå i för att ta vara på allt vad våren har att erbjuda.

Sitta ute och läsa är också ett sätt att njuta våren. Just nu har jag avslutat en mycket bra bok.


Läs den! Och så fortsätt att njuta av denna underbara årstid.













1 kommentar:

  1. JAA, våren är här och alldeles underbar! Och så ser jag fram mot helgen

    SvaraRadera