måndag 23 april 2018

Firandet tar sin början



Jo, det står faktiskt 70 på födelsedagståget som kom fram igår när vi var i Glumslöv. Jag har lite svårt att ta in det där att jag snart faktiskt är 70 men å andra sidan vet jag ju att många klarar av detta med bravur; Alice, Gunilla, Inga-Lena........ Ja raden blir lång. 

Med Glumslöven ska vi väl fira lite mer längre fram men en början blev det igår. Anledningen till vårt besök var Beatleskonserten på Teatern i Landskrona som Kulturskolan stod för. Astrid och Susanne var med i orkestern. Det var en föreställning med tempo och ös. Härligt! Många far- och morföräldrar kände säkert musiken väl.


Firandet inleddes strax efter 12, innan lunch, i fredags då vi korkande upp lite bubbel. Vi har hunnit med att ha ölandsbeök i helgen också. Både Alice och Lars nollade i mars redan så visst var det tillfälle för lite bubbel. - Jag älskat bubbel,sa Alice och det hör jag också allt som oftast av en annan kär väninna!!


Visst är det väl festligt!

Alice och Job lämnade Halmstad lördag eftermiddag och då hade Alice och jag hunnit med en runda på stan också.

Klockan 18 blev vi sen hämtade för festligheter med Mat och prat. Först massor av mera bubbel hos Eva-Britt och Gunnar och sedan vidare in till stan och en härlig restaurang med fantastiskt god mat  och goda viner. 



Pricken över i blev en jättegod dessert. Trodde inte att jag skulle orka med den men jo visst fanns det lite plats kvar i magen.

Kanske är det ändå inte så dumt att fylla 70 år?





1 kommentar:

  1. Det är inte alls så dumt att vara 70 år och ett glas bubbel är aldrig fel, aldrig!

    SvaraRadera