måndag 21 januari 2019

Döstäda?

Nej det är nog inte döstädning jag håller på med, det är nog mera allmän röjning som ju behöver göras då och då. 

Recept är något som jag alltid varit intresserad av. Innan vi flyttade hit fick jag Allt om Mats recept på en cd-skiva av Sara och Oskar och Oskar menade att "Nu kan du ju slänga alla dina gamla tidningar". Men nej, När jag letar recept så vet jag att det finns längst ner på en vänstersida...… Mycket av min tid har gått åt till att leta recept!
Fortfarande har jag AoM i högavis i ett förråd. Har nu bestämt mig för att minska högarna. Igår kväll tog jag fram en tidning för att bläddra igenom och sedan slänga. Den såg allt lite konstig ut och när jag bläddrade tillbaka till framsidan fick jag förklaringen.



Året var 2000! Om där var några bra recept? Jag rev ur två sidor med bröd. 

Idag snöar det ymnigt. Det är nog första gången för säsongen. Snart kan man säkert se icabacken full av pulkaåkande barn. Det tycker jag är härligt. 

Vi matar förstås fåglarna som tidigare. Äpplen har vi kvar och dem gillar koltrastarna. Igår kom dock en björktrast och lekte herre på täppan.
 De lever ett farligt liv de där små fåglarna som gärna äter äpplen och frön på marken. I förrgår trodde jag inte mina ögon när jag fick syn på en RÄV som smög i trädgården. Fem älgar huserar också i vårt område men har ännu inte besökt oss. 

Igår fick vi också syn på en ganska sällsynt gäst som försökte äta lite äpple när inte björktrasten jagade bort den. Talltita eller entita eller något annat?


Just nu när jag tittar ut ser jag en flock sidensvansar. Lars går ut med fler äpplen.

1 kommentar:

  1. Er fågelrikedom lovar ju gott inför veckoslutets fågelräkning, undrar just om du får in räven nånstans?
    Om döstäda är att slänga gamla mattidningar så är det det jag ägnar mig åt - behöver jag ett bra recept kan jag ju bara fråga dig! Kram

    SvaraRadera