tisdag 12 mars 2019

Mångaa nyanser av blått

Ofta säger jag att jag är en blå människa. Troligen beroende på att jag gillar blått.
Igår var det en riktigt blå dag. Solen sken och himlen var så blå. På min promenad upptäckte jag att havet var ovanligt blått i åtminstone två nyanser. Då hade jag inte med mig kameran.....
Men jag såg nässlor (inte blå ). Är det inte ovanligt tidigt?

Hemma i trädgården växer det så det knakar. Nu har vi lagt spannar över rabarberknopparna. 

I muren mot gatan kommer småblommorna skarpt. Utmärkt läge naturligtvis. Det ser ut som om porslinshyacinterna håller på att ta över för det finns massor av knoppar inne i trädgården.






Iris i rabatten blommar inte ännu men den blå färgen är så fin.

Jo men visst är det snart dags att planera in ett Ölandsbesök. Hade vi bott lite närmare hade vi kommit på måndag.





1 kommentar:

  1. Åh, så många vackra blå blommor ni har - imorgon ska jag ute och spana efter scilla och nässlor!

    SvaraRadera