onsdag 27 mars 2019

Så ett litet frö och andra projekt

Svågern på Bolmsö 97 år, undrar ständigt vad vi gör hela dagarna..... Inte är det bara korsordslösning inte. Senaste projektet är att klä om stolar. I vinter har jag vävt möbeltyg och våra ärvda stolar som är flera generationer gamla behöver kläs om. Lars uppmuntrar mig nästan alltid när något sådant ska göras. Jag vet att han tycker att det är riktigt roligt. Idag är det inte uteväder så första stolen håller på att kläs av.





I lördags var vi på Lantmännen. Flera ställ med fröer och såå svårt att välja och att begränsa sig.



Vi har haft några fina dagar med sol och lite värme. Utomhus har jag sått spenat, ärter och dill.

I växthuset har jag försått kål, sallad och rädisor och i uterummet står en kruka som ska bli basilika.




Smultron sådde jag tidigare i veckan. De ska stå mörkt och varmt. Varmt är väl lätt att ordna och med hjälp av en bricka som lock på det sådda blir det nog tillräckligt mörkt också.

Vi har mycket att sköta med trädgården och vi känner att nu är det dags att minska lite på odlingarna. Bakom vårt garage har vi haft sommarhallon i många år. I somras blev det nästan inga bär alls och så har vi några plantor av hösthallon som vi tycker är mycket bättre. I höstas rev vi upp de hallonplantorna. Nu ska det först bli potatis där och därefter ska vi så gräs.


72 potatisar räknade Lars ut att vi skulle behöva och nu ligger de i garaget på groning. Ljust och svalt.




1 kommentar:

  1. Flitens lampa lyser som vanligt på Dalabergsvägen, både ute och inne.
    Det ska bli så spännande att se de omklädda stolarna. I eftermiddag ska jag minsann ut och så lite i pallkragen, trots den kyliga vinden från sjön. Ditt inlägg gav mig både inspiration och mod! Kram arbetsmyror.

    SvaraRadera