söndag 4 augusti 2019

Det vimlar av fjärilar

Nej, jag överdriver inte. Vi har trädgården full av fjärilar. Amiralerna gillar plommon, tistelfjäril trivs på buddlejan, kålfjärilen är på svartkålen och citronfjäril och påfågelsöga lite här och där.




Här ser man inte så mycket på en sådan liten bild men när jag förstorar den ser jag mängder.

Sensommartid är verkligen skördetid och vi kan leva gott på grönsaker, frukt och bär. 



Någon ny tomatsort blir det varje år. Detta är en blue and yellow. Kanske mer rolig än god.



Svartkålen vet jag inte riktigt vad jag ska göra med. Säkert lite tidigt att skörda den men kålfjärilen är också intresserad.



Smultronplantorna var Signes favoriter  för några år sedan. I går hade vi besök av en annan liten tös som gillade dem.



Självuppdragna flundror och egenodlad potatis.


Nej, kronärtskockan är inte härodlad. Vi har försökt men det går bättre att odla dem på Öland!! Sån tur att vi också har tillgång till vår lilla ICA affär.





1 kommentar:

  1. Håller helt med dig, den där blue and yellowtomaten är mera rolig än smakrik.
    Och visst är vi lyckligt lottade som har en trädgård att hämta mat i Och att trädgårdera och njuta av. Ölandsflundrorna ska vi äta imorgon...

    SvaraRadera