söndag 31 januari 2021

Mitt i smeten

 Just nu bor vi mitt i smeten. Det har kommit lite snö och det har varit riktigt kallt. Dessutom har vi haft solsken -  och det har varit helg. 


Det var länge sedan snöskyffeln var framme. Ica - backen har verkligen varit full av åkare den här helgen. Glada skratt hörs lång väg. När vi promenerade förbi igår räknade jag till minst 50 vuxna och så dessutom alla barn. De vuxna drack kaffe och pratade med varandra och hjälpte förstås sina barn. Till barnen serverades varm choklad..... Något barn illvrålade för att mamman ansåg att det var dags att gå hem och "käka". I går kväll tjoade det fortfarande av glada skratt med lite grövre stämmor. Halv elva lekte de stora barnen och åkte långt tåg nerför backen. Helt underbart!

Vackert är det med allt det vita och ljust blir det. 


Idag, sista dagen i januari har vi beställt tomatfrön inför kommande säsong och i morgon ska jag så paprika. Vilken härlig tid vi har framför oss.



1 kommentar:

  1. Gomorron, ute är det fjorton minusgrader och jag läser att ni ska så - vilket hopp om varmare ljusa tider denna bistra februarimorgon.

    SvaraRadera