tisdag 26 januari 2021

Sorg och glädje

 Igår ringde Lars syster Marianne, med hjälp av sin son, och berättade det som vi faktiskt väntat på. Devy, hennes man, hade dött på förmiddagen. Drygt 99 år blev Devy.

Glädjen stod däremot hög i taket i Skörby. Sara och Signe har tillsammans köpt häst. En ponny som ändå är ganska stor. Ljus i teckningen och lyssnar till namnet Freddy. Jag har fått filmsnuttar och bilder på honom från två håll. Han ser så pigg ut! 

Vad gör vi då när vi inte svarar på sms från Sara och Signe...

I väntan på vaccinationer sysslar vi med samma saker som tidigare med lite påspädning av göromål. Lars målar om våra trädgårdsmöbler och jag hittade gamla anteckningsböcker innehållande resedagböcker. De är så gamla att det inte fanns dator på den tiden att skriva rent på. Första resans anteckningar var från 1982. Kanske hittar jag äldre om jag letar lite. 

Men med det ena följer det andra. Från vissa resor hittade jag inga foton i album. Diabilder då? Vi har ett mycket digert lager av diabilder. Det känns som en hel garderob full. Vi började titta och skratt och känna igen. Alice, när vi var på påskmiddag? hos dig i Skälderviken. Sara kan ha varit två år. Lars kände inte igen dig! En bild var jag tvungen att skicka över till Sara. Den passade så bra just igår. 


Inte nog med glädjen över diabilderna. Det blev också en ordentlig utrensning i den garderoben. Tippen nästa. Men om man gör av med något måste det ju in något nytt. Det blir nog en skanner för diabilderna. Det jag inte trodde när vi talades vid, Pelle. Mot förmodan är flickorna lite intresserade. 

Idag blir det fastlagsbullar till kaffet. Välkomna om ni har vägarna förbi. Kanske blir det lite mer sol i eftermiddag.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar