måndag 14 februari 2011

Kräksjuka

Egentligen är det ju inte mycket att skriva om men idag var vår lilla barnaskara rejält decimerad. Sex barn och på det var vi fyra personal. Tala om personaltäthet! Eftersom jag öppnade idag fick jag ta emot många telefonsamtal. Ett par barn ringde och sjukanmälde sig själva. "Jag kan inte komma idag för jag har kräkts" lät en bedrövad gosse. På min fråga om resten av familjen också var sjuka blev svaret nekande. "Men mamma och pappa hjälpte mig att kräka". Och det är ju precis det man behöver hjälp med. Arma små barn. Nåja, någon var hemma i förebyggande syfte. Vi har sportlov här nästa vecka och om man har planerat in en fjällvecka så vill man ju inte få den spoljerad.

Här hemma frächar vi, maken, upp vårt sovrum. Det började med att vi behövde en ny sänggavel men när vi flyttade ut sängarna igår insåg vi att Lars behövde en ny säng. Så nu är den införskaffad plus lite annat smått och gott. "Det ena drar ju det andra med sig". Jodå, nya gardiner och sängöverkast ska det också bli av tyger som jag köpte under en tygrunda för nästan ett år sedan. Inte äter det bröd! När jag fotade målaren blev han lite orolig. "Vad ska vår sjukgymnast säga?" Men då kan jag säga som det är att tempot är anpassat för fd dålig rygg och en högeraxel som inte är helt ok men då är det bra att vara vänsterhänt. Och så vet jag ju att Lars mår så mycket bättre av att ha lite att göra.

På Min fråga om jag fick lägga ut fotot blev det med tvekan ja - skulle jag inte tagit av mössan?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar