onsdag 21 november 2012

Öland på hösten

Vi har varit på Öland igen. Tredje gången i år! Den här gången var det inte för att titta på blommor eller fåglar utanför att fira Alices man, Jobs högtidsdag. Det blev en verkligt gemytlig kväll i den vackra Stagneliusgården. God mat och dryck förstås. Mycket roligt var det också att träffa Alices vuxna flickor och så barnbarnen förstås. Men mest försvånad blev jag nog över Janne, Alices lillebror som jag senast såg 1969. En stilig man i sina bästa år, hemflugen från Nigeria där han för tillfället arbetar.

Vi stannade en extra dag för under själva firandet hann ju Alice och jag inte prata så mycket. Lars och jag fick också tillfälle att ta en liten tur på ön och uppleva den under hösten. Naturen ser ju så annorlunda ut när det är avlövat.


Stengärdsgårdarna såg man på ett helt annat vis.



Borgholm var så öde. Inte ens Karin Fransson hade sin restaurang öppen. Men i en park hittade vi dessa fina rosor.


Inga fritidsbåtar utan en mycket tog hamn. Men i en hamnbassäng fanns massor av svartvita simfåglar. Knipor?


Vi hade en trevlig söndagkväll tillsammans med Elin som kommit hem från Kanada och hon hade så roligt åt allt som hade med vår "semistid" att göra. Ibland kan man inte undgå att prata om den där tiden för ganska länge sen.



Detta är utsikten från vår fönster på måndagsmorgonen. Här har allt morgonrodnadens gudinna, Aurora
   varit framme.

1 kommentar:

  1. Tack för att ni kom och ville fira med oss - ni är alltid välkomna hit till vårt kära Öland, en ö som är ganska ödslig i november. Jag ska titta efter Aurora när jag kokar vårt morgonkaffe/te, hon får gärna göra fler besök kring vårt hus.

    Jag måste stå upp för vår kockdrottning, Karin Fransson på Hotell Borgholm - hon har öppet vissa dagar i veckan även då det inte är högsäsong. Vi var där med våra kanadensare och åt en jättegod lunch i förra veckan.



    SvaraRadera