tisdag 12 mars 2013

Tygriket

Igår var vi på en tur i tygriket, Alice och jag. Lars har fyllt år så vännerna från Öland var här på lite kalas.


Eftersom våra vänner har ett alldeles nytt uterum behövs gardiner att dra för när ölandssolen skiner för starkt. Jag föreslog en tygrunda och Alice nappade. Efter en alldeles ovanligt kall natt åkte vi i strålande sol mot Västergötland. Jag tror att jag åkte denna runda tillsammans med de flesta av er som brukar läsa min blogg. Lisbeth undantagen - men det är ju inte för sent.

Alice fick tag på just det tyg som hon hade tänkt sig. En "hel rulle" till bra pris. Vi hittade också några vackra duktyg som vi inte kunde motstå. Och tänk, vi har nästan lika smak precis som alltid och då är det ju så roligt att få "rätt" respons när man jublar över ett vackert tyg. Här är några bilder från vår resa:







1 kommentar:

  1. Tack för senast - ett jättetrevligt födelsedagskalas, trevlig samvaro och inte minst en jätterolig och givande tygrunda.

    SvaraRadera