torsdag 28 mars 2013

Nu är den väl ändå på gång....

Ja, vad tror ni  - VÅREN förstås. Just nu har jag gått en runda i trädgården. Aj aj aj  vad det kliar i fingrarna. Tur att barnbarnen kommer idag annars vet i katten. Förnuftet säger mig att hålla mig på mattan ännu ett tag.

Just nu är det +8 grader! Wow! Jag tog cykeln ner till vår lilla ICA för att handla det jag glömde igår och då såg jag att blåstjärnorna, intill muren mot gatan, börjar blomma.


Små och ganska oansenliga så här en och en, är de men snart är det alldeles blått längs kanten.



De allra tidigaste krokusarna är ett arv från föräldraträdgården. Tyvärr är det inte så många kvar. När de slår ut har de en alldeles orange mitt.


Tomaterna är snart klara för omskolning men det får bli efter påsk så det är inte akut med mjölkkartonger. Detta gäller inte dig Alice, vi får dricka mjölk och juice för dig också....



I uterummet blommar aprikosen och bakom den anas persikan som ser ut att få rosa blommor. Tur att jag har så mycket ledigt nu för här får jag agera bi.

Det är fortfarande riktigt kallt på nätterna, -6 grader i natt. Jag vet inte om påskliljor som blivit bortklemade inomhus tål så mycket nattfrost men på dagarna får de stå ute på trappan.





Vi önskar er alla en riktigt god och glad Påsk



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar