måndag 17 februari 2014

Vad ska man med uterum?

Möta våren naturligtvis!

I eftermiddags meddelade jag Lars att tempen i uterummet stod på nästan 25 grader. Då tar vi kaffet där blev svaret. Det fick bli lite snabbavtorkning på möblemanget och så ut med duk och dynor. Jo, det är premiär.


Här sitter då en nöjd man och man kan ju bara gissa vad har får att äte till kaffet. Jo, en gammal julpepparkaka. Julen varar väl till påska menar han. Vad som inte riktigt framgår av bilden är blommorna på trädet bakom.



Jo, det är aprikosen som har börjat blomma. Det är alltså dags för mig att ge mig ut och leka bi om det ska bli några aprikoser i sommar.

 
 
 
Än så länge sitter jag i olivlunden. Visst har vi det bra!!
 
Från säker källa har jag hört att lärkan kommit till södra Öland. Bara mitten av februari? Hörde av meteorolgen i kväll att våren kan vara i södra Sverige till helgen.

1 kommentar:

  1. Vi har också årsinvigt vårt uterum med en eftermiddagsfika. Lika snabbt som där blir jättevarmt lika snabbt kommer kylan då solstrålarna försvunnit.
    Så fint olivträdet är. Mitt står i Lillstugan och har tappat nästan alla blad. Jag hoppas att den bara vilar sig och väntar på våren - ska jag sätta ut den i uterummet?
    Varje dag blir det en trädgårdsrunda för att se vad som kommit upp, härligt!

    SvaraRadera