måndag 3 februari 2014

Februarisol

Efter två veckor med en riktigt rälig ostanvind, några minusgrader och lite snö har vi nu fått ett riktigt väderomslag. I fredags åkte vi till Varberg men tidigarelade resan p g a att man varnade för snöfall. Det kom mycket riktigt ( ibland stämmer ju faktiskt prognoserna ) och vi var så nöjda när vi satt vid Lundbergarnas köksbord och spelade mahjong och såg snöfallet.

Så blev det väderomslag med sunnanvind och regn. När vi kommit hem igen på söndagen tog vi en liten promenad men ack så blött det var. Vi valde helt fel väg.

Solen har lyst så härligt hela dagen idag men då tog vi en promenad i villakvarteren där de flesta trottoarer var framkomliga.

Tja, vad gör man annars när det blåser så kallt att man inte vill gå ut? Jo, nu får det bli fart på väven igen. Mattrasorna ska förstås klippas först och där är jag nu.... När vi var i Glumslöv fick jag en beställning på raggsockar. Kul! Så nu har jag stickat sockar till barnen och i kväll ska jag börja på ett par till Fred.



I bokcirkeln har vi läst Carin Hjulströms Kajas resa. En intressant bok om glömda politiska mord..... En grupp tsartrogna ryssar torterade och mördade ett flertal bolsjeviker 1919 och sänkte dem i en sjö norr om Stockholm. En roman med verklighetsförankring.
Nu läser vi en författare som jag tycker om, nämligen Carlos Ruiz Zafón. Vi läser Himlens fånge som utspelas i Barcelona liksom två av hans tidigare böcker; Vindens skugga och Ängelns lek.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar