måndag 10 mars 2014

Vårsådd

 
Igår fyllde Lars år igen och eftersom det var söndag passade det bra med lite födelsedagslunch. Roligt var det att få se Glumslöven här. Med blommor och blader....... lät det från ingången.
 

I samband med Lars födelsedag sår vi det allra första och alltid tomater. Idag blev det sådd av.
Elva olika sorters tomater, ja Gugge du får meddela Rolf att hans frön också är i jorden.



 
Mini Green Grape, till höger på bilden är ny för i år. Jag räknar med att ni som brukar vara intresserade av plantor vill ha i år också. Man vet ju aldrig hur det är med grobarhet och annat så det får bli som det blir. 107 tomatfrön har jag i alla fall petat ner och varje morgon, ja, precis varje, går jag ut i tvättstugan där krukorna står och hälsar på dem för att se vad som hänt under natten. Lars bara skrattar åt mig.
 

 
 
Jo visst är det något grönt som redan kommit upp! Det är min gympakompis Monika som varit ute i god tid och hade med några plantor vid senaste träningstillfället. Nu är de redan omskolade. Härligt!
 
Physalis, persilja och basilika har jag också sått idag. .......medan solen flödade och termometern visade tvåsiffrigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar