söndag 1 mars 2015

Bokrean

Den stora årliga bokrean startade i veckan. Bokhyllorna är fulla så skönlitteratur har vi inte köpt på flera år. Förra året blev det ett par kokböcker. Men......


 
 
........så blev jag ändå så sugen! Tre inbundna böcker billigare än pocketböcker.
 
Gustav Fridolin hörde jag prata i ett Sommarprogram och är nyfiken på hans bok. Torsdagarna i parken tror jag är en lite "feel good" bok. Läsarna i Broken Wheel rekommenderar har jag i min tur blivit rekommenderad.
 
Annars blir det pocketböcker. Lätta att lämna vidare. Får jag inte tillbaka dem hoppas jag att de kan glädja ytterligare någon.
 
Det där med bokrean har väl tappat lite eller rättare, mycket! Men är ändå dagar jag minns på olika sätt. Som barn fick jag alltid en reabok 28 februari när Maria har namnsdag, mitt andranamn. Lars påminde mig om en bokrea när Sara och Susanne läste i Lund och gick på bokrea mitt i natten. Då var det visst ett väldigt riv efter vissa böcker.
 
........långa mördarbacken hör jag från TVn. Inget Vasalopp idag men väl 5-milen så nu ska jag bänka mig. Vilken fin underhållning vi har haft de här veckorna.

1 kommentar:

  1. Jaha, så var det här VM:et slut och vilket slut sen. Nog unnade man Johan Olsson ännu ett guld och så blev det istället den där norrmannen, hmm! Visst är han fenomenal på att ta sig fram på skidor men han är då rakt inte min favorit.
    Så härligt med nya fräsch böcker, bra boktips är alltid välkommet.
    Regnkram från ostkanten.

    SvaraRadera