torsdag 27 augusti 2015

Veckan som gått

Vi som är pensionärer har fått njuta av ett par fantastiska sommarveckor i augusti. Då menar jag förstås att vi är lediga och kan njuta när nu värmen infunnit sig.

I uterummet blommar det på värre. Dipladenian som vi fick förra året har äntligen velat blomma igen och nu med massor av blommor.



Passionsblomman, eller som Bitte säger pensionsblomman, har blommat med minst 137 blommor i år. Jo, det är sant. Jag har satt ett streck för varje blomma.



Vindruvorna är snart färdiga skulle jag tro. Mitten av september brukar vara en bra tid.



I trädgården är det dags för de gula blommorna. Det lyser verkligen upp i rabatterna. Håller med dig Alice. Men det finns många som rynkar på nosen åt gula blommor.












I budlejan har fjärilarna huserat vilt. Ofta har vi någon i uterummet  när vi ska äta frukost. Den eller oftast de, har väl övernattat där. Många gånger sitter de direkt på väggen eller som här på stolsdynan. Någon sa att de får i sig mineraler om de sitter på sådana ställen.

I söndags var vi och köpte nya trädgårdsmöbler - igen. Det gamla trillade faktiskt ihop. När jag funderat ett tag kom jag på att det var bortåt 50 år så det hade väl gjort sitt.


Bland mängder av grupper i konstrotting hittade vi ett vanligt bord med stolar som är riktigt sköna att sitta i.

Igår, ja onsdag, svårt att få ihop en dag med aktiva pensionärer, hade vi provning av mousserande vin och champagne. Alla var goda men det var inte så att champagnen stack ut på något vis. Kanske var den inte tillräckligt dyr.



2 kommentarer:

  1. Hurra för den härliga augusti och för alla pigga pensionärer!

    SvaraRadera
  2. Oj vad jag ser betänksam ut, det som var så lätt!!!!

    SvaraRadera