lördag 22 april 2017

Primörer

Trots att det har varit kallare än normalt så växer det i trädgården. Inget mer än spenat har jag sått men den har kommit upp.

På blomstersidan har vi massor, jo så är det, av påskliljor och det kommer också massor av tulpaner. Ännu är bara de allra minsta utslagna men jag ser med spänning fram emot de tulpaner som vi köpte i Holland i fjol, för ett år sedan och det var då vi mötte snön i södra Danmark!!

Vi har nog en tidig sort av rabarber för igår kunde jag skörda för första gången och det blev en god paj med recept från Gomorron Sverige.


Nässelsoppa har vi redan ätit en gång med nässlor som jag hade med mig från Skörby. Men väl hemma upptäckte jag att vi har egna nässlor i trädgården. Lite här och där.


Vi gjorde risotto med nässlor. Den blev väl så där men gick att skölja ner med ett gott vitt vin.

Vi hade förrätt igår också och det fick förstås bli sparris. En kräm med lite andra goda tillbehör.


Nej, sparrisen har inte vuxit upp i Sverige.

Nu har jag läst en bra bok igen. Madelein F. av Lena Einhorn. Kan rekommenderas.






1 kommentar: