tisdag 12 december 2017

Stök i juletid

Nej det är rätt. Stök ska komma först. Julstök är mera positivt laddat tycker jag. Här i huset är det alltså kaos. I köket är golvet helt utrivet och ett antal skåp tömda. Kyl, frys och diskmaskin står numera i hallen. Inte direkt inbjudande. De tre killar som var här igår gjorde ett mycket gott arbete och var otroligt noggranna. En av dem hade för längesedan arbetat för min farbror som byggde vårt hus i slutet at 1970-talet. Lite kul tycker jag.




I eftermiddag kommer förhoppningsvis en snickare, en fjärde man, och börjar lägga in golvet. Han kommer från Ljungby så det är bara att hoppas på att väglaget medger detta. Här har vi fått lite blötsnö i natt och det är säkert mer inåt landet.
När golvet är lagt kommer kille ett tillbaka för att återställa köket med kyl, frys, diskmaskin och lister.

Lägga ett golv! Lätt som en plätt och snabbt fixat trodde jag men där trodde jag fel.
Vi är så glada att vi har en övervåning. Där ser det ut som vanligt. Kanske blir det lite mer TV tittande och stickande.

1 kommentar:

  1. ”Den som väntar på nåt gott.....”
    virkkram till stickande söstra mi

    SvaraRadera