torsdag 30 maj 2019

50 - års jubileum!!!!

Rätt som det är tänker jag - men det kan väl inte vara sant! Jo, det är det. Jag har bildbevis. Idag för 50 år sedan tog vi småskollärarexamen, det hette så på den tiden. Tre roliga år i Växjö
hade vi och fortfarande har jag nära kontakt med Alice och Inga -Lena.



Marsch längs Storgatan på väg till Domkyrkan. Inget snack om att inte ha avslutning i kyrkan var det på den tiden.


Tror bestämt att jag slickar en tår som trillar. Det var en känslosam dag.

I sommar ska "vi tre" fira på fin restaurang på Öland. Bord är redan bokat!

Idag på Kristihimmelfärdsdag regnar det eller nästan regnar det. I flera dagar har vi idkat trädgårdsarbete eller som Alice säger, trädgårderat. Efter den mycket torra sommaren i fjol har rabatterna tagit stryk. I två av perennrabatterna växte nästan uteslutande prästkragar. 90% av dem ligger nu på komposten. Vi har fyllt på med lite nyinköpt och så har vi flyttat runt och delat en del plantor. Nu känns det färdigt och bra. 

Igår lukade jag i vårrabatten och undrade vad det var som lät. Jag tittade upp i gullregnet och fick syn på massor av små humlor som förmodligen njöt av blommorna. Vilket härligt surr!


Jag tyckte jag såg massor av humlor men de, som fåglar, är inte stilla när man ska fota dem.


Trots den svala väderleken börjar blommor och buskar slå ut. Först ut av våra rosor är vår pimpinellaros. Fägringen är kort så man får passa på att njuta.


Vår granne har vackra rhododendron som är det första jag ser när jag drar upp rullgardinen på morgonen.

Mycket regn har vi inte fått men det har varit en kall och blåsig period och då tar vi tag i vårt långtidsprojekt.


Nej det är inte fel håll på bilden. Ryggstödet får nytt tyg liggande på ett bord.




2 kommentarer:

  1. Jag har precis satt in bilden med två nybakade småskollärare på min blogg - tänk att det är 50 år sedan. Vänner då, vänner nu, kram!

    SvaraRadera
  2. Såg just din bild! Ack så unga vi såg ut.

    SvaraRadera