torsdag 20 augusti 2020

Man får ta vad det blir.

 Det blev inga plommon i år och vindruvsskörden är inte heller mycket att yvas över. Det kan bero på att vi fick både plommon och vindruvor i mängd förra året. Inte heller blir det mycket havtorn men också där fick vi mycket i fjol.


Massor av tomater blir det i år så idag har jag gjort tomatmarmelad. Och så kan man ju dela med sig till vänner och grannar.


Äpplen har vi mängder av men som jag tidigare berättat är de ganska angripna. Av dem som är någorlunda gör jag god äppeldricka. 

Hallon och björnbär verkar ge bra.



I år har vi fått en märklig rabatt. 


Det som skulle bli en prunkande luktärtsrabatt har istället blivit en rabatt full av självsådda tomater och minsann en jordärtskocka också. Dessa fröer har säkert kommit via komposten och följt med vid utgödsling. Några tomatfrukter har det blivit men frågan är om de kommer att hinna mogna.

I morse blev det en tidig morgon. Så där tjugo i sju började det väsnas från vår trädgård. Jo, det var snickare som satte upp ställningar för att byta vindskivor på kupan. Snabbt och elegant gick det och redan när vi skulle dricka vårt elvakaffe var de klara.


1 kommentar:

  1. Nu blir jag full i skratt - du skriver om vad trädgården ger och alldeles nyss slog jag ihop dator efter att ha gjort detsamma, utan att först läst ditt inlägg, så blir det kanske när man har samma intresse och skördetider råder eller är det nåt annat???

    SvaraRadera