måndag 30 maj 2011

Utflykter

Igår sammanstrålade vi med familjen Duval, och en massa andra, på Sofiero. Sen gammalt vet man ju att Sofiero är som allra vackrast, åtminstone vad rhododendron beträffar, i slutet av maj. Att vi var många där märktes knappast för nog är det så att Sofiero kan svälja nästan hur många som helst.


Picnicmat hade familjen med till oss alla och ett utmärkt "bord" hade Sus pejl på. Mitt bland de fina blommorna satt vi.

Morsdagspresenter till Sus har överlämnats. Pärlplattor och en vackert dekorerad toarulle.




Som om inte den fina platsen för lunchen var nog så får vi höra ljuvliga flöjttoner och "Pan" (Sus tyckte att det var Näcken ) uppenbarades på andra sidan dammen.

Här är Sus med sina glad barn. Den främsta anledningen att åka till Sofiero var faktiskt att titta på Madeleine Pyks glada målningar. Och visst fanns det mycket att titta på och ännu gladare blev vi. Men vad är en utflykt på sommaren utan glass.


Om vi hade fint väder? Visst! Det var bara en liten skur när vi ändå var inne i skogen och barnen fick lite av sitt klätterbehov tillfredsställt.



Redan förra lördagen var vi på en liten utflykt tillsammans med Lars syster. Vi gjorde ett besök på Vapnö där det var trädgårds och bostadsmässa. Nä så mycket trädgård var det faktiskt inte. Jag var på jakt efter en vit pipört - den gamla klarade inte vintern. Men nej, mest "krafs" tyckte jag att där var - förutom Irénes fantastiskt vackra krukor och fat. Marianne köpte tre rökta korvar, Lars en japansk grensåg och jag en brödpensel. Så var det med den trädgårdsmässan.

Ytterligare en utflykt har jag varit på. Det var en bussutflykt med förskolebarnen till hembygdsparken i Ängelholm. Där har jag inte varit sen Sara var 1½ tror jag. Nog hade den förändrats, blivit mycket större och barnen hade roligt. Så det blev en lyckad dag - trots regn.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar