lördag 14 juli 2012

Hänt i veckan

Jag vet inte om vi blivit gamla och förståndiga eller bara förståndiga. Ja nu har vi köpt oss var sin cykelhjälm. Häromdagen var vi på cykeltur med Nilssons och de var allt lite förvånade över att vi kom utan hjälm.


Det är väl frisyren som får sig en törn under hjälmen men numera är det inte så mycket till frisyr så det kan kvitta.

I trädgården är det nu hallonens tur. Både igår och idag har jag plockat riktigt många. Vi äter förstås av dem och en del hamnat i frysen. Men jag har också torkat hallon och under själva processen luktar det gudomligt i hela huset. De torkade bären är tänkta till filen under vinterhalvåret. Den som spar han har....


Varbergsborna har varit här några dagar. Vi var på grillkväll på Heagård. Jättegott som vanligt! Här hemma åt vi också gott dagen efter. Efter Ingegerds recept gjorde vi grillade revben. Mums var det minsann också.


Vad Ingegerd säger till Lars minns jag inte. Inte bad hon väl honom att hålla in magen, eller? Om någon undrar om vi spelade Mahjong så gjorde vi det. Mycket! Där har vi ett stort gemensamt intresse.

När vi planerade in det här besöket var tanken att vi skulle åka till Hallands väderö men med det här usla sommarvädret var det inte att tänka på. Det fick bli en guidad tur i centrum istället. Vi har ju mycket att visa våra turister. Att sen Najaden är inpackad och väntar på ...... Nog är väl Najaden framför slottet en vy som jag tycker vi skulle kunna få behålla i Halmstad.

Biblioteket, Norre Port, Europa och tjuren, Tre hjärtan, rådhuset.........

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar