söndag 13 november 2011

Dagens pensionär

Pensionärstidningen kom i veckan. Kan inte säga att jag läser den så noga men bladar den. Visst blir man glad när man ser en sådan pojke på framsidan. Tänk att "Skicksen" nästan blivit 65 år. Någon riktig pensionär lär han inte bli på ännu ett tag det lovar han, så än får vi glädjas åt honom på Svensktoppen - hade jag inte en aning om - och som showartist. Visst är han bra!

Pga min dåliga häl så har jag tagit mig fram cyklandes i veckan. Kände då igen det bekanta sisande ljudet av sidensvansar. Härliga fåglar som hälsar på så här års. I stora flockar kommer de. Kanske lite vinterkänsla. Om inte annat så blev det vinterkänsla idag när flickorna premiäråkte längdskidor i Bruksvallarna. Med deras entusiasm önskar man dem verkligen lite snö. Där uppe.

....Och så önskar jag mig en sån. Leksakskatalogerna dimper nu ner i brevlådan och förströdde barnen Duval riktigt länge. Som vuxen förundras man över hur mycket "skräp" det finns i dessa kataloger men tankarna går också tillbaka några år då Sara satt, främst tillsammans med sin morfar, och talade om vad hon tyckte kunde passa som julklapp.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar