onsdag 24 april 2013

Vårprimörer

Nu är de här! Vitsippor såg vi söndags och tuggilago på nära håll idag. I vägkanten såg vi dem häromdagen. Inget nytt egentligen. De ser ju likadana ut som alltid. Men som vi väntat och längtat efter dem. De allra första. Kanske är det just därför. Om någon månad kommer alla de andra som vi förstås också gläds åt.





Ja Gunilla, jag skulle kunna säga puss och kram på de här också!!

I kväll ska jag ha Mat och prat. Då ska jag bl a bjuda på en vårprimör som man minsann inte pussar på.



Nässlor! Jag hittade dem lite mot förmodan vid Prins Bertils stig. På med plasthanskar och fram med saxen. Det gick så bra. En "tjusig dam" trippade förbi och log lite åt mitt håll och minsann om jag inte kunde läsa hennes tankar. - En gammal kvinna som drygar ut pensionen...... Hon skulle bara veta vilken god kräm det blev av en liter nässlor, vitlök och creme fraiche!!

På hemvägen fick jag syn på dem - och här i Söndrum.




Jo Alice visst blev det en jättebra dag idag.

1 kommentar:

  1. Inget går upp mot årets första sippor, så sant så sant!
    Vi ska ha gäster på fredag och jag hade också tänkt mig att utnyttja de späda nässlorna för att göra nässelsoppa. Din kräm låter god - vad serverar du den till? Kan man få recepttips, tack?

    SvaraRadera