lördag 19 juli 2014

Nu är sommaren här

Varje dag är det varmt, soligt och precis det vädret som man vill förknippa med sommar. Glumslöven har varit här ett par dagar och då är det ju extra roligt att det är badväder.


Barnen älskar att bada. Därför är det lite tråkigt med meddelandet som kom med HP idag om att man avrådde från att bada på vissa stränder. Simstadion finns förstås och jag kan tänka mig att där är fullsatt idag.


Leken att bli nergrävd är väl en klassiker - och så måste man ju bada igen.

I onsdags var vi på en trevlig sommarfest i sommarväder förstås! Mitt emot mig satt ett par som jag vet är intresserade av mat och vin så vi hade mycket att prata om. Plötsligt fick jag ta del av ett recept som lät mycket intressant och med märklig dryck därtill....... Det var en tallrik med bl a matjesill och till det skulle man servera en, hör och häpna, Amarone. Vi prövade receptet på Sus och Fred som också är glad för att testa något nytt.


Amarone finns ju i lite olika prislägen och det behöver verkligen inte vara det dyraste. Hur det smakade? Jo, vi var alla överens om att detta var en riktig "hit".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar