söndag 27 juli 2014

Många delar av Halmstad - sista delen

Något som inte alls har med Halmstad att göra är familjeföreställningen av Vi på Saltkråkan. Den såg vi i Falkenberg. En fantastiskt trevlig förställning med fina kulisser, rekvisita och många skådespelare. Barnen lägger in detta i "att göra i Halmstad" för nästa år. De var så begeistrade.



Alla fanns med, Båtsman livs levande, tokiga farbror Melker, Malin, Pelle förstås och hans kanin.......


 
 
När barnen kommer på besök ryms utrymmet under trappan ut. Där har vi resväskor och annat skrymmande. Allra längst in under trappan står två pappkartonger. Sista kvällen åkte de ut. De visade sig innehålla en hel del intressant.
 




Förutom tre generationer dockor, Saras, min och min mammas fanns där en soldress som jag hade som barn. Med nya gummiband blir den perfekt till Signe. Mumingardinerna som fanns i Saras barnrum hamnar nu i föräldrarnas arbetsrum i Skörby!!!! Lite oväntat.

Skaldjursafton har vi också alltid med flickorna Bergström. Vi hade dukat upp nere i trädgården där vi tyckte att det var svalast. Efter en halv minut var vi omsvärmade av getingar. Vi flyttade in i det alldeles för varma uterummet.

I fredags tog familjen ett sista dopp innan de efter lunch körde hem. Lunchen åt vi inomhus!! Getingarna. Vi gladde oss åt att plommonen börjat mogna och att de skulle kunna plocka med sig några hem. Extremt tidigt! Men varenda plommon är påbörjat av getingar och om man ev hittar något helt så kan man vara säker på att hitta en liten larv i det. Agneta, tyvärr säger jag bara. I övrigt är det lagom med plommon d v s de är ganska stora......

Igår tog jag en titt på våra egenodlade persikor. Vem hade varit där först.... plats för svordom.


Nu är det för tillfället lugnt på Dalabergsvägen, eller Pensionat Dalaberg. Men igår kväll när vi var borta hade kusin Susse talat in på telefonsvararen..... - om ni är hemma imorgon eftermiddag...... Jodå det är så roligt. Numera den enda kusin på mödernet som jag har kontakt med och vi träffas en gång om året.
Som jag lite anade Bitte, men det stör inte våra planer.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar