måndag 9 maj 2016

En alldeles underbar Kristihimmelfärdshelg

Som pensionär sedan tre år tillbaka gläds jag åt att de arbetande får en ledighetshelg med det mest underbara väder man kan tänka sig.

Högsommarvärme har vi haft och det har vi fortfarande. Det blev som vanligt ett hastigt framrotande av sommarkläder!! Hur många grader det skiljer på mitt förra inlägg och detta övergår nästan mitt förstånd.

Nu är det ju så att lediga dagar ska utnyttjas på bästa sätt. Susanne ringde en dag och vill ha lite hjälp och goda råd av sin far inför golvläggning i barnens rum. Så medan de slet med bräder och rutor kunde jag ta promenader i Glumslöv eller sitta och sticka i trädgården. Marktjänsten hamnade förstås också på min lott.


Astrids rum blir anglofilt med Harry Potter som storfavorit.


 

Elliot  hade valt ett riktigt läckert golv i rutform. En och annan limegrön ruta passade till hans fondvägg.
Barnen vill också ha trasmattor till sina helrenoverade rum. Det ska jag med glädje ordna.

Kan man tänka sig Lisbeth, Lars fick inte det minsta ont i ryggen!




1 kommentar:

  1. Ja, visst var det en alldeles underbar långhelg för många av oss. Vi slet inte med fräcka golvmönster utan njöt av det fina vädret, blomster och fågelliv. Idag ogillar vi vissa blomster - kan du förstå att de där gula solarna i gräsmattan kan vara så många och så retfullt återkommande, i eftermiddag får gräsklipparen jobba!

    SvaraRadera