lördag 21 maj 2016

Paradiset

På "sociala medier" uppmanas man att åka till Särdal för att uppleva den rosalila mattan som nu, ja, snart är överblommad.

Vi hade väl knappt packat upp vår resväska förrän Lars talade om att - Nu är det nog hög tid att åka och njuta av triften. Vi besöker denna plats då och då och alltid så här års. Lars slänger sig på marken med kameran för att få bra närbilder - precis som varje år. Och så gjorde också min fotograferande far på sin tid!! Säkert en gen som hamnat hos mig och som tur är har jag hittat en man som också älskar blommor och att fota dem.



Undrar om kossorna vet om att de är i Paradiset.


Det syns inte riktigt bra att det står Paradiset på skylten.



För att göra njutningen fullödig hade vi förstås kaffe med oss. Bara kaffe. Bullarna stod kvar på diskbänken där hemma. -Och jag som har svårt att dricka kaffe utan att äta något till.....

Trädgården pockade naturligtvis på uppmärksamhet trots att vi inte varit borta så många dagar.

I jordgubbspyramiden blommar det.


Och så en särskild upplysning till Gunvor B:


James Grieve


Aroma
 
Om nu bara insekterna gör sitt så ska det väl kunna bli lite frukt i år också. Ser nu att Lars är ute för att rensa hallonlandet så jag ska också bege mig ut - och lukta på syrenerna.
 
 
Igår var det en mellandag med regn. Trodde vi. "Jag är besviken på regnet" sa Lars." Bara en mm". Torrt är det men här klarar vi oss. Värre är det på Öland.... Men nu har de fått drygt 50 mm har jag hört från säker källa.
 
Eftersom det blev en dag då vi väntade på regn, passade jag på att göra klart mattan till lilla Nora. Sen får nog vävstolen vila sig ett tag - men det beror ju på vädret.
 


1 kommentar:

  1. När vi bodde i Nybro under mina tonårsår hette vår stadsdel Paradiset - ert Paradis gör mer skäl för sitt namn om man säger så...
    Så fin jordgubbspyramiden är, det ser ut som om ni får både bär och frukt, heja insekterna!
    Välkomna till ostkusten!

    SvaraRadera